ZDROWE ODŻYWIANIE I NAWYKI

11 kwietnia, 2018

ZDROWE ODŻYWIANIE I NAWYKI

2 Comments

Wyobraźcie sobie, że po przeczytaniu kilku artykułów, które traktują o szkodliwości ogólnodostępnych produktów, postanawiasz zacząć „zdrowo żyć”. Nagle wszystkie dotąd aktualne zasady, którymi się kierowałaś, okazują się nieaktualne. Musisz przewartościować swoje życie i nauczyć się wszystkiego od nowa. Nie jest to prosta sprawa i naprawdę ciężko jest zmienić wszystko w jednym momencie. Dlatego dzisiaj przedstawię Ci proste zasady, które wprowadziłam na początku mojej przygody ze zdrowym odżywianiem. Szybkie i proste zamienniki w codziennej diecie, które zdecydowanie pozytywnie wpłyną na Twoje zdrowie i samopoczucie!

Śniadanie: jaglanka z orzechami zamiast płatków z mlekiem

Wiele osób twierdzi, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Warto więc zadbać o jego jakość. Chyba zgodzicie się ze mną, że lepiej zjeść z rana coś pożywnego, bez cukru, co doda nam energii i dostarczy do organizmu masę cennych składników odżywczych? Płatki do mleka (np. Chocapic zawiera syrop glukozowy, emulgatory, olej palmowy) nie są najlepszym rozwiązaniem, ze względu na skład i stopień przetworzenia tych produktów. Mam dla Was super zamiennik dla tego typu śniadania. Jaglanka jest bardzo łatwa w przygotowaniu, wystarczy ugotować kaszę na mleku roślinnym, dodać garść orzechów, rodzynki i gotowe! Za jednym razem możesz przygotować większą ilość kaszy i mieć gotowe śniadanie na kilka dni dla całej rodziny.

KASZA JAGLANA: odpowiednio przygotowana działa wysuszająco na śluzówkę (leczy katar, nadmiar flegmy), jest naturalnie bezglutenowa, zawiera dużo krzemu, co pozytywnie działa na paznokcie, włosy i skórę, przyśpiesza przemianę materii. Dzięki witaminie E i zawartości lecytyny wspomaga pamięć i koncentrację.

Obiad: pieczone burgery warzywne zamiast smażonego mięsa

Według mnie białko roślinne jest zdrowsze od tego zwierzęcego. Zamiast popularnego w Polsce schabowego, możesz upiec sobie pyszne burgery z kaszy i buraków, marchewki, fasoli… Opcji jest całe mnóstwo! Zajrzyjcie do jadłonomii po inspiracje. Zastępując mięso kotletami warzywnymi przynajmniej kilka razy w tygodniu, robisz przysługę swojemu zdrowiu.

Mleko roślinne zamiast mleka krowiego

Mleko nie jest tak zdrowe jak reklamują je w telewizji. Zacznijmy od tego, że mleko jest pokarmem dla dzieci i tyczy się to mleka od samicy/kobiety z własnego gatunku. Żaden dorosły ssak (oprócz człowieka właśnie) nie spożywa mleka na późniejszym etapie swojego życia. Mleko dostępne w sklepach jest produktem wysoko przetworzonym i jest bardzo silnym alergenem. Powoduje zakwaszenie organizmu, co przyczynia się do niedoboru wapnia – i to jest dopiero szokujące! Mleko jest przedstawiane jako doskonałe źródło wapnia i budulec zdrowych kości. Tak naprawdę jest zupełnie inaczej, jest wręcz przeciwnie! Mleko jest jednym z najgorszych źródeł tego pierwiastka, z powodzeniem można je zastąpić, np. napojami roślinnymi.

Chleb z ziaren zamiast białego pieczywa

O tym czy chleb jest zdrowy czy nie możesz przeczytać tutaj. Znajdziesz tam również przepis na mój ulubiony chleb bez grama mąki! Ja uważam, że o wiele lepiej jest zastąpić białe pieczywo chlebem zrobionym z ziaren. Teoria, że pieczywo tuczy i nie jest zdrowe, jest bardzo popularna i ja się z tym zgadzam w 100%!

Pesto zamiast serków topionych

Czy wyobrażasz sobie kanapkę bez masła lub serka topionego? O ile w dobrym jakościowo maśle nie ma nic złego, o tyle wiem, że coraz bardziej popularne są serki topione. Sama potrafiłam je jeść, czasem nawet bez chleba… Nic w tym dziwnego, ponieważ są bardzo smaczne – w końcu mają w sobie dużo polepszaczy smaku, poza tym laktoza potrafi nieźle uzależnić nasz organizm, więc po jej spożyciu czujemy niewyobrażalną radość. Dużo lepsze dla naszego zdrowia jest używanie roślinnych zamienników. Pesto jest tutaj idealnym rozwiązaniem. Dlaczego? Bo można przemycić w nim mnóstwo zdrowych, tłoczonych na zimno, surowych olejów, do tego ziarna lub orzechy, które również zawierają całą masę walorów odżywczych, no i znajdziemy w nim duuużo zieleniny – bazylia, natka pietruszki, rukola… Sama możesz wybrać, na co masz ochotę.

Zdrowe nawyki

Przygodę ze zdrowym odżywianiem najlepiej zaczynać małymi krokami. Bez twardych reguł i bez zbędnego zniechęcania się. Gwarantuję Ci, że gdy zobaczysz efekty zmiany diety, utwierdzisz się w przekonaniu, że dobrze robisz. Wtedy zdrowy styl życia nie będzie dla Ciebie przymusem tylko przyjemnością, a zdrowe nawyki wpiszą się w Twoją codzienną rutynę.

Udostępnij:

Related Posts

CHODZENIE BOSO

CHODZENIE BOSO

Dziś chciałbym się z Wami podzielić swoją opinią na temat chodzenia boso. Wiele osób zapewne pomyśli, że w dzisiejszych czasach to niedorzeczne i niewykonalne. Po części będą mieli rację, bo w końcu większość z nas żyje w miastach, gdzie na ziemi czyha na nas wiele […]

Udostępnij:
OLEJ Z OREGANO – CZY JEST BEZPIECZNY?

OLEJ Z OREGANO – CZY JEST BEZPIECZNY?

Oregano to dla większości z nas przyprawa kuchni włoskiej, najczęściej używana w postaci suszonych listków lub też świeżych, prosto z doniczki. Jest nieodłącznym elementem sosu pomidorowego do pizzy i stanowi idealną parę razem z bazylią u boku. Ta maleńka zielona roślina jest odpowiedzialna nie tylko […]

Udostępnij: