ZDROWA KOLACJA NA DIECIE

Lipiec 15, 2018

ZDROWA KOLACJA NA DIECIE

0 Comments

Śniadanie od zawsze było posiłkiem, który budził we mnie najwięcej wątpliwości. Jeść czy nie? Jeśli jeść to kiedy, od razu po wstaniu z łóżka czy też później? Jak to się ma do odchudzania? No i najważniejszym pytaniem było to, co jeść –  na słodko czy na słono… Myślę, że wielu z Was zastanawiało się nad śniadaniem nie raz i nie dwa. No więc skoro śniadanie jest pierwszym posiłkiem, a kolacja ostatnim, to czy ta druga nie powinna być tak samo ważna? Śniadanie rozpoczyna nam dzień, dodaje energii, odżywia mózg i organizm, dostarcza składników odżywczych. Kolacja zaś ten dzień zamyka, a znacie chyba powiedzenie „nie ważne jak się zaczyna, ważne jak się kończy”?

Co jeść na kolację?

Kolacja jak każdy inny posiłek powinna być dobrze zbilansowana. Jak wiadomo w każdym momencie dnia nasz organizm potrzebuje różnych wartości makroskładników, czyli białka, tłuszczy i węglowodanów. Na przykład przed południem powinniśmy przyjmować więcej węglowodanów niż po południu, zaś w drugiej części dnia powinniśmy spożywać więcej białka. Kolacja powinna zawierać mniej więcej ¼ wartości kalorii, które przyjmujemy w ciągu całego dnia.

Głównym składnikiem ostatniego posiłku w ciągu dnia powinno być białko. Jest to dość ważne dla osób będących na diecie, ponieważ białka wspomagają wzmożoną syntezę glutationu. Glutation to hormon, który pozyskuje energię z kwasów tłuszczowych, co bardzo dobrze wpływa na redukcję masy ciała. Ponadto posiłki białkowe pozostawiają uczucie sytości na dłużej.

Co Jeść Na Kolację? | supernaturalni.pl

Kiedy jeść kolację?

Utarło się, że kolację należy jeść około godziny 18 – 19. I mogę powiedzieć, że to prawda biorąc pod uwagę, że większość ludzi kładzie się spać około 22. Należy się bowiem skupić nie na godzinie, a na odstępie czasu jaki upłynie od ostatniego posiłku do zaśnięcia. 2 lub 3 godziny przed pójściem spać będą optymalne, ponieważ kolacja do tego czasu zostanie strawiona i nie wywoła u nas problemów z zaśnięciem. Dodatkowo jedząc 3 godziny przed snem, nie pójdziemy spać głodni. Należy też pamiętać, że zbyt długie przerwy między posiłkami mogą doprowadzić do zwolnienia metabolizmu.

Czego nie jeść na kolację?

Przede wszystkim należy unikać tłustych, ciężkich, smażonych potraw oraz tych, które zawierają bardzo dużo węglowodanów. Nie muszę chyba mówić, że pizza lub tłusty kebab to nie jest najlepszy pomysł na kolację. Nie wspominając już o tym, że nie jest to wartościowy posiłek o jakiejkolwiek porze dnia, a wręcz nam szkodzi. Wysoko przetworzonej żywności należy unikać ZAWSZE.

Warto zjeść coś, co nas nasyci na długi czas, dostarczy białka ale będzie jednocześnie lekkie i przyjemne o tej porze dnia. Poniżej znajdziecie kilka przykładów i pomysłów na zdrową, dobrze zbilansowaną kolację.

Zdrowe produkty i pomysły na kolację

– jajka – jajko gotowane, jajko w koszulce, pieczone w kokilce,

– awokado – kanapka z chlebem żytnim na zakwasie i awokado, guacamole z pomidorem, kolendrą lub natką pietruszki,

– pieczona chuda ryba lub chude ekologiczne mięso z indyka,

– kanapki z chleba żytniego na zakwasie i pasta z warzyw, np. pieczonego bakłażana,

– pieczona papryka z komosą ryżową.

Udostępnij:

Related Posts

CHODZENIE BOSO

CHODZENIE BOSO

Dziś chciałbym się z Wami podzielić swoją opinią na temat chodzenia boso. Wiele osób zapewne pomyśli, że w dzisiejszych czasach to niedorzeczne i niewykonalne. Po części będą mieli rację, bo w końcu większość z nas żyje w miastach, gdzie na ziemi czyha na nas wiele […]

Udostępnij:
ZDROWE ODŻYWIANIE I NAWYKI

ZDROWE ODŻYWIANIE I NAWYKI

Wyobraźcie sobie, że po przeczytaniu kilku artykułów, które traktują o szkodliwości ogólnodostępnych produktów, postanawiasz zacząć „zdrowo żyć”. Nagle wszystkie dotąd aktualne zasady, którymi się kierowałaś, okazują się nieaktualne. Musisz przewartościować swoje życie i nauczyć się wszystkiego od nowa. Nie jest to prosta sprawa i naprawdę […]

Udostępnij: